02 Czerw

Sezon na grilla: szaszłyki

Szaszłyki to bardzo fajna potrawa z grilla dla osób, które lubą łączyć smaki, a nie decydują się jedynie na mięso. Bo w przypadku szaszłyków dowolność jest całkowita! Często wystarczy kilka składników i ok. 20 minut by nasze jedzenie było gotowe.

No to zabieramy się do pracy! Co ja proponuję?

# szaszłyki z kurczakiem, różnokolorową papryką i cebulą

# szaszłyki z kiełbasy drobiowej, pieczarek, cebuli i papryki

# szaszłyki z krewetkami i melonem (lub ananasem)

# szaszłyki z tofu, cukinii, pieczarek i papryki (wegetariańskie!)

# szaszłyki z łososiem, młodymi ziemniakami i ananasem

# szaszłyki z serem halloumi, papryką, cukinią i czerwoną cebulą

# kofty – klopsiki marokańskie z wołowiny lub jagnięciny, zmielone ze świeżymi ziołami

# sataje – indonezyjskie danie: mięso z kurczaka, jagnięciny lub wołowiny na patyczku, grillowane i podawane z ostrym sosem

To oczywiście tylko moje propozycje, inspiracji możecie poszukać jeszcze więcej w internecie!

 

Spróbujcie zrobić je w domu:

# szaszłyki z tofu, cukinii, pieczarek i papryki (wegetariańskie!)

Warzywa umyj.

Cukinię pokrój na plasterki, a później na ćwiartki (dość grube), pieczarki na połówki, a paprykę na większe kawałki.

Tofu pokrój na grubsze plasterki, wrzuć do miski z marynatą (sos sojowy, syrop klonowy, sól, pieprz), potrzymaj chwilkę i nabijaj na patyczki razem z warzywami. Naprzemiennie oczywiście.

 

# szaszłyki z krewetkami i melonem (lub ananasem)

Krewetki umyj i obierz.

Czosnek wyciśnij przez praskę, korzeń imbiru zetrzyj na tarce. Jeśli nie masz świeżych, możesz ewentualnie użyć granulowany czosnek i imbir w proszku. Zamarynuj krewetki razem z oliwą, solą i pieprzem. Zostaw na chwilę.

Melona obierz, pokrój na większe kawałki.  Nabijaj naprzemiennie na patyczki.

Jedz z azjatyckim sosem słodko-kwaśnym i dużą ilością kolendry.

Twój komentarz




Sprawdź swoje dane osobobowe Sprawdź swoje dane osobobowe
POKAŻ