08 Lip

Bób na trzy sposoby!

Sezon na bób w pełni, więc w przyjemnością podzielę się z wami trzema przepisami na jego wykorzystanie.

Poznajcie zalety bobu:

* zawiera duże ilości kwasu foliowego

* jak pozostałe rośliny strączkowe zawiera dużo białka

* obniża poziom cholesterolu LDL we krwi

* zawiera dużą ilość rozposzczalnego błonnika

* jest bogaty w potas

Zatem bób idealny jest dla kobiet w ciąży, osób z wysokim poziomem cholesterolu oraz ludzi z chorobami układu krążenia.

 

Mam dla Was trzy przepisy z bobem. Wypróbujcie któryś z nich:

Sałatka warzywna z bobem

# garść sałaty roszponki

# ½ szklanki bobu

# 1 średni pomidor

# 5 sztuk zielonych oliwek (marynowanych)

# 2 łyżki kiełków słonecznika

# 1 łyżeczka oleju lnianego

# szczypta pieprzu

# 1 łyżka natki pietruszki

# 1 łyżka startego sera żółtego

# 1 duża kromka chleba graham

Sposób przygotowania: Bób gotować we wrzącej, lekko osolonej wozie około 20 minut, odcedzić. Pomidora pokroić w kostkę, oliwki przeciąć na pół. W misce wymieszać roszponkę, pomidora, oliwki, kiełki. Dodać ugotowany bób, olej i pieprz. Jeszcze raz wszystko wymieszać i posypać tartym serem i natką. Podawać z pieczywem.

 

Kasza jaglana z bobem i zielonym groszkiem

# garść świeżej bazylii

# kilka listków świeżej mięty

# 2 garście bobu

# ½ szklanki groszku zielonego

# 5 łyżek kaszy jaglanej

# 1 łyżka zielonych oliwek (marynowanych)

# szczypta pieprzu i soli

Sposób przygotowania: Bób ugotować w wodzie do miękkości (około 10-15 min). Ugotowany bób odcedzić na sitku, przelać zimną wodą i obrać. W drugim garnku w osolonej wodzie ugotować zielony groszek, około 3 minut do miękkości. Odcedzić i opłukać zimną wodą. Do blendera wrzucić 1/3 bobu, 1/2 zielonego groszku i bazylię. Całość zblendować. Dodać sól i pieprz do smaku. Kaszę ugotować według przepisu na opakowaniu. Ugotowaną kaszę jaglaną przełożyć do miski, dodać zblendowaną masę, pozostały bób i groszek, poszatkowaną miętę, oliwki. Całość wymieszać. Podawać na zimno lub na ciepło.

 

Pasta z bobu

# 2 garście bobu

# ½ cebuli

# 1 ząbek czosnku

# 1 łyżeczka suszonej bazylii

# 1 łyżeczka suszonego rozmarynu

# 1 łyżeczka suszonego oregano

# 1 łyżka oliwy z oliwek

# szczypta pieprzu i soli

Sposób przygotowania: Bób ugotować i obrać z łupin. Cebulę obrać i drobno pokroić. Wszystkie składniki umieścić w blenderze i zmiksować na gładką masę.

 

Smacznego! :)

Twój komentarz




POKAŻ