10 Sier

Letnie owoce: maliny

Sezon na maliny w pełni! A czym byłoby lato właśnie bez tych małych, słodko-kwaśnych owoców?

Na straganach znajdziecie je w małym papierowych paczuszkach, w supermarketach zamknięte w plastikowe pojemniki. Korzystajmy z ich zalet, póki możemy je kupić!

Maliny:

# powodują wydzielanie potu, dlatego są dobre w stanach podgorączkowych, szczególnie dla dzieci (syrop z owoców)

# działają przeciwbakteryjnie i przeciwwirusowo

# łagodzą ból miesiączkowy

# działają uspokajająco

# wpływają dobrze na układ odpornościowy

# obniżają ciśnienie krwii

# zawierają kwasy organiczne, pektyny, antocyjany

# mają w sobie substancje mineralne takie jak żelazo, magnez, wapń, potas

# zawierają witaminy B1, B2, B6, C, E

 

Jak możecie wykorzystać maliny? Na mnóstwo różnych sposobów!

Zamknijcie je w słoiku – jako sok lub dżem.

Możecie je zamrozić.

Przygotujcie z nich przyszne śniadania, przekąski, desery czy kolację.

 

Podzielę się z Wami przepisami na ich wykorzystanie!

 

Pieczona owsianka z malinami (1 porcja)

# 4 łyżki płatków owsianych

# ½ szklanki malin

# szczypta cynamonu

# szczypta proszku do pieczenia

# ¾ szklanki mleka 1,5% tłuszczu

# 1 łyżeczka miodu

# 1 łyżeczka płatków migdałowych

Sposób przygotowania: W misce wymieszać płatki owsiane z cynamonem i proszkiem do pieczenia. Do żaroodpornej szklanki lub małego naczynia wsypać maliny i na nie wysypać mieszankę płatków, cynamonu i proszku. Ciepłe mleko wymieszać z miodem i wlać do pozostałych składników. Piec około 20 minut. Gotową owsiankę posypać płatkami migdałowymi.

 

Koktajl ''Malinowa wariacja'' (1 porcja)

# 1 niepełna szklanka mleka sojowego

# ½ miodu

# 1 niepełna szklanka malin

# 1 figa suszona

# 1 łyżeczka siemia lnianego

# 1 łyżeczka zarodków pszennych

Sposób przygotowania: Mleko sojowe, maliny, miód, pokrojoną figę oraz nasiona lnu zmiksować blenderem. Gotowy koktajl posypać z wierzchu zarodkami pszennymi.

 

Ryż z twarożkiem kokosowym i malinami (1 porcja)

# 3 łyżki białego ryżu

# 2 plastry sera twarogowego chudego (40g)

# 1 łyżeczka wiórków kokosowych

# 1 łyżeczka miodu

# 1 łyżka jogurtu naturalnego 2%

# 5 łyżek malin

Sposób przygotowania: Ryż ugotować zgodnie z opisem na opakowaniu. Twaróg z dodatkiem jogurtu, wiórkami kokosowymi i miodem zmiksować. Twarożek położyć na ugotowany ryż, dodać maliny.

 

Sałatka z tofu i malin na rukoli (1 porcja)

# 20g sałaty rukoli

# 3 sztuki pomidorków koktajlowych

# 40g tofu

# 1 łyżeczka oleju rzepakowego

# 2 łyżki malin

# szczypta chili

# szczypta pieprzu

Dodatek: chleb tostowy pełnoziarnisty

Sposób przygotowania: Tofu pokroić w kostkę, posypać świeżo zmielonym pieprzem i chili. Podpiec na rozgrzanym oleju. Rukole umyć, osuszyć i ułożyć na talerzu. Na rukoli ułożyć przekrojone na pół pomidorki koktajlowe. Dodać podsmażone tofu i posypać malinami. Podawać z pieczywem opieczonym w tosterze.

Smacznego! :)

Twój komentarz




POKAŻ