03 Sier

Letnie owoce: jagody i borówki

Czwartkowy cykl przepisów zaczynamy tematem owoców letnich czyli... jagód!

Smak lata to bez wątpienia smak jagód. Czy to te małe niemalże czarne kuleczki zerwane podczas spaceru w lesie, czy też te granatowe, nieco większe z ogródkowego krzewu – są pyszne, a przy okazji bardzo zdrowe!

Zalety:

# obniżają poziom złego cholesterolu

# działają przy chorobach skóry

# dobre w przypadku chorób układu pokarmowego

# skuteczne w przypadku infekcji dróg moczowych

# są źródłem antyoksydantów (opóźniają proces starzenia)

# skuteczne w walce z nowotworami

# stosuje się je w walce z objawami choroby przewlekłego zmęczenia

 

W chorobach układu pokarmowego lepiej działa borówka leśna (brusznica) – suszona działa podczas biegunki, surowa (np. w formie soku) na zaparcia. Działają też przeciwwirusowo.

Dla osób odchudzających się również bardziej polecam jagody leśne, gdyż zawierają one mniej kCal. Jeśli macie je jednak pod ręką i możecie dorzucić do np. owsianki, jaglanki czy jogurtu – śmiało to róbcie i delektujcie się ich smakiem. Sezon za niedługo się kończy!

Borówki możecie zamrozić – wystarczy je przepłukać na sitku, wysuszyć i przesypać do woreczka strunowego. Możecie się wtedy cieszyć ich smakiem nawet zimą!

 

Mam dla Was kilka przepisów:

PLACKI BANANOWO-KOKOSOWE Z BORÓWKAMI

# 1 średni banan

# 2 łyżki borówek

# 1 jajko

# 1 łyżka oleju rzepakowego

# szczypta cynamonu

# 2 łyżki wiórków kokosowych

 

Sposób przygotowania:Banana obrać ze skory, pokroić na kawałki i rozgnieść widelcem na jednolitą masę. Dodać jajo, cynamon i wiorki kokosowe. Wszystko dobrze wymieszać, dodać umyte i osuszone borowki. Na rozgrzany olej na patelni nakładać łyżką porcje ciasta i smażyć małe placki z obu stron na złoty kolor.

 

 

JAGLANY KOKTAJL Z BORÓWKAMI

# 125g borówki amerykańskiej

# 4 łyżki kaszy jaglanej

# ½ szklanki mleka kokosowego

# 1 szklanka wody

Sposób przygotowania:Kaszę ugotować według przepisu opakowaniu. Do miski wsypać borowki, wlać mleko kokosowe i dosypać ugotowaną kasze. Zmiksować.

 

PUDDING Z KASZY JAGLANEJ Z JAGODAMI

# 1 mały banan

# 2 daktyle

# ½ szklanki jagód

# 5 łyżek kaszy jaglanej

# 2/3 szklanki mleka 1,5%

# szczypta cynamonu

Sposób przygotowania:Kaszę jaglaną sparzyć wrzątkiem na sicie, przełożyć do garnka razem z daktylami, cynamonem i zalać mlekiem. Gotować około 15 minut, aż kasza wchłonie mleko. Dodać obranego i pokrojonego na plastreki banana i dokładnie zmiksować (jeśli pudding będzie zbyt gęsty można dodać 2 łyżki mleka). Gotowy pudding przełożyć do salaterki. Na wierzchu ułożyć jagody.

 

Smacznego! :)

Twój komentarz




Sprawdź swoje dane osobobowe Sprawdź swoje dane osobobowe
POKAŻ