19 Maj

Buddha Bowl z batatem, awokado, szpinakiem i kaszą jaglaną

Znacie "miski rozmaitości" pełne zdrowia? Jeśli jeszcze nie, to dzisiaj je poznacie! Spróbujcie i zakochajcie się bez końca.

Składniki:
  • jeden nieduży batat
  • puszka ciecierzycy
  • szczypta papryki wędzonej, słodkiej i ostrej
  • szczypta soli i pieprzu
  • szczypta czosnku suszonego
  • 2 łyżeczki oliwy
  • 4 rzodkiewki
  • kawałek cebuli
  • garść szpinaku
  • garść kaszy jaglanej (może być pozostałość kaszy ze śniadania lub wczorajszego obiadu)
  • pół awokado
  • kilka kropel soku z cytryny
 
Sposób przygotowania:
Batata umyć, nakłuć widelcem, włożyć do piekarnia (185 stopni) i piec 30min aż do miękkości. Ciecierzycę odsączyć, wrzucić do miski i wymieszać z oliwą, paprykami, solą i czosnkiem. Wyłożyć na blachę, piec ok. 20min. Szpinak umyć i poszatkować, cebulę pokroić, awokado pokroić i skropić sokiem z cytryny oraz doprawić solą i pieprzem. Rzodkiewki umyć i pokroić. Po upieczeniu batata przekroić na pół, lekko rozgnieść widelcem, ułożyć na talerzu i dodać resztę warzyw oraz kaszę. Dodać sól, pieprz i oliwę. Można podawać z kiełkami np. brokuła.
 
Smacznego! :)
 

Twój komentarz




Sprawdź swoje dane osobobowe Sprawdź swoje dane osobobowe
POKAŻ